Kamille - Matricaria recutita, Citroenmelisse - Melisse officinalis: Matig doseren
Haver – Avena sativa
IJzerhard - Verbena officinalis en Hartgespan - Leonurus cardiaca: enkel gedurende de laatse weken; tegen angst en spanning rond de nakende bevalling en moederschap.
Lavendel - Lavandula officinalis: Etherische olie in het badwater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan, kamille, lavendel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Bay Bean
- Bosjesmannen Tabak
- Lupuline
- Mexicaans Dragon

En dan heb je ook nog de kruidenmix Mary Jane, die bestaat uit de meest verfijnde kruiden van over de hele wereld die voor ontspanning zorgen.

Kijk hier voor nog meer informatie:
http://www.azarius.nl/smartshop/relaxing/herbs/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende natuurlijke producten die kunnen helpen om innerlijke rust te bevorderen, zoals passiebloem (Passiflora incarnata), Sint Janskruid (Hypericum perforatum), goudpapaver (Eschscholzia), zwarte malrove (Ballota nigra) en hop (Humulus lupulus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op Google, het stikt er van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klaproos: goed voor stress.

http://www.padmahealth.com/info/bloesemtherapie.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan is een van de bekendsten, het st. Janskruid heeft het nadeel dat het met veel medicijnen interacties aangaat.
Maar ook anijs , liefst opgelost in warme melk is voor het slapengaan een aanrader.
Heb je echter planten nodig om te ontspannen, gebruik dan eens een andere aanpak.
Het is handiger om de oorzaak dan het symptoom aan te pakken, leg je lat minder hoog, laat je niet teveel opjagen, stel je prioriteiten anders en draai voor het naar bed gaan een s wat goede Klassieke) muziek.
Een uur voor het naar bed gaan stoppen met beeldschermen, in welke vorm dan ook en een goede massage van en gegeven aan je geliefde doet je slapen als een blok.
Daar kan geen tranquilizer of kruid tegen op.
Na een goede nacht met de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning( in bed kun je ook andere dingen doen dan slapen) is het rendement van je slaap veel hoger, een uurtje bedsport (sex) voor het slapengaan zorgt dat je lichaam enorm ontspant.
Uit onderzoek is gebleken dat slaap na goede sex bijna 2X zo effectief is dan zonder deze" sport".
De vrijkomende hormonene zorgen dat je de dag daarop beter presteert.
Zoek het ontspannen dus niet alleen in kruiden, er zijn meer vormen van aanpak mogelijk, wellicht is een combinatie optimaal.
Echte tranquillizers verknoeien je libido en verstoren je diepe slaap.
Gebruik die dus hooguit twee weken en alleen als andere middelen falen, Na die twee weken vormen ze eender een nieuw probleem dan een oplossing.
Van valeriaan is niet onomstotelijk vastgesteld dat de gebruikte dosis werkzaam is.
Sommige valeriaan extracten bevatten alcohol wat op zich een slecht en kortwerkend slaapmiddel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
marihuana zeker weeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan! Had mijn poes ook ontdekt; die ging er aan knabbelen en korte tijd later lag hij voor pampus in de voortaan (met de valeriaan nog tussen z'n poten geklemd). Ik meende een brede grijns op z'n snuit te zien.